Anti-vetvrij

Sandra Rogiers Relax Body Mind

Ik schreef onlangs dat ik het niet zo voor calorieën tellen heb. Gewoon voeding boven vulling, weet je nog?

Ik heb het ook niet zo voor vetvrij. Ons lichaam heeft namelijk vetten nodig! Gezonde vetten natuurlijk, geen transvetten zoals in gebak en gefrituurd spul en zo. (Wat natuurlijk niet betekent dat ik niet ook af en toe geniet van een koekje of een frietje!😇😁)

Vetten doen een heleboel voor ons, onder andere:
Ze houden de voeding wat langer in de maag, wat kan zorgen voor een betere vertering.
We voelen ons wat langer verzadigd.
Ze helpen de vetoplosbare vitamines A, D, E en K opnemen.
Nodig voor gezonde celwanden en het vormen van hormonen.
Enzovoort.
Én het maakt je maaltijd lekkerder, ook niet onbelangrijk!

Mijn persoonlijke favoriete vetten?
Lijnzaadolie, walnootolie en koolzaadolie, om koud te gebruiken. (Bijvoorbeeld om een hartje te tekenen in je kom soep. 🙂🙃)
Extra vierge olijfolie en kokosolie, dit gebruik ik zowel warm als koud. (Frietjes bakken in kokosolie, probeer het en je wil nooit meer andere!)
O, en avocado en noten, pitten en zaden! Mmm…