Geen tijd voor mindfulness

Sandra Rogiers Relax Body Mind Leave a Comment

Soms hoor ik wel eens van mensen dat ze geen tijd hebben voor mindfulness.

Maar eigenlijk hoef je daar geen tijd voor te maken, je moet er enkel aan denken dat te doen. Àlles wat je doet kun je namelijk mindful doen: gewoon met volle aandacht bewust zijn van waar je mee bezig bent.

Je kan daar ’s morgens vroeg al mee beginnen.

In plaats van aan van alles te denken in de douche kun je je met volle aandacht wassen. Hoe voelt het water? Warm, lauw, koud, hard, zacht? Hoe voelt het als je je haar wast? Hoe ruikt je zeep?

In plaats van tijdens het ontbijt de krant te lezen of Facebook te checken kun je eens heel bewust eten. Welke textuur heeft je ontbijt? Welke kleur, welke geur? Smaakt het zoet of hartig? Hoe voelt je buik als je dit eet? En je hart? Word je er blij van?

Ook van een simpel klusje kun je een mindfulnessoefening maken. Afwassen, strijken, koken,… Hier en nu zijn.

En natuurlijk is alles waarvan je in de flow raakt ook mindfulness. Ben je even helemaal van de wereld als je schildert, danst, puzzelt,…? Goed bezig, zie je wel dat je tijd hebt voor mindfulness!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.