Meer spieren en een betere conditie door een boek?

Sandra Rogiers Positivo Ofnie

Mooi voorbeeld van een bibboek dat ik leende, dat op mijn verlanglijstje-om-zelf-te-hebben terecht komt omdat ik het zo goed vind.


Ik ben nu bezig met Voel Je Beter In 5, door dr. Rangan Chatterjee.
Eigenlijk bedoeld voor mensen die het heel druk hebben en daardoor geen tijd kunnen/willen maken voor zichzelf, en voor mensen die de energie niet hebben om iets te doen.(En ik voeg daar voor mezelf graag aan toe: voor mensen die ergens écht geen zin in hebben.)


Het idee is dat iedereen wel vijf minuutjes tijd kan vrijmaken of energie (of wilskracht) kan opbrengen. In het boek staan allerlei oefeningetjes en voorbeeldjes die je kan toepassen in die korte tijd, en die ervoor zorgen dat je je beter voelt. Echt een aanrader.


Bracht mij op het idee om het op een werkpuntje van mij toe te passen. Bewegen. Wandelen, geen probleem, hoor. Spierversterkende of hartslagverhogende oefeningen, da’s wat anders, de laatste tijd. Altijd wel een reden om het uit te stellen (lees: niet te doen). En nu het vakantie is, heb ik al helemaal geen zin of fut om eraan te beginnen. Relax, weet je wel.


Maar ach, dacht ik nadat ik de eerste bladzijden van het boek gelezen had, vijf minuutjes is toch niks? Daar kun je je toch wel voor motiveren? Dus legde ik een fitnessfilmpje op, en wetende dat ik van mezelf na vijf minuten mocht stoppen, begon ik er met volle moed aan.


En voor ik het wist was het filmpje van vijfentwintig minuten gedaan! En energie dat ik daarna had!Zo hou ik het vol. Geen zin om te beginnen? Komaan, vijf minuutjes maar… (En wie weet, toch wat langer…)


Hmmm… Misschien moet ik dat ook gebruiken om aan papierwerk te beginnen. Hate it, stel ik ook altijd uit…
Ja. Doe ik.
Nadat ik eerst nog enkele bladzijden gelezen heb. 😁
Razend nieuwsgierig…