Spanning ontspannen

Sandra Rogiers Relax Body Mind

We hebben allemaal wel eens last van spanningen.
Dat kan zich zonder dat we er op letten vastzetten in het lichaam.

Belangrijk is dus dat we ons bewust zijn van fysieke reacties, en die gespannenheid loslaten.

Bij mij is het steeds de drie-eenheid voorhoofd-kaken-schouders.

Als ik gespannen ben, of zenuwachtig, of druk, dan heb ik gegarandeerd een gefronst (of verbaasd!) voorhoofd, opeengeklemde tanden en kaken en opgetrokken schouders.

Als ik me er bewust van ben, haal ik eerst enkele keren langzaam en diep adem.

In…

en uit…

In…

en uit…

In…

en uit…

Daarna spreek ik mezelf zacht en traag toe:

Ontspan je voorhoofd…

Ontspan je kaken…

Ontspan je schouders…

En dan voel ik me al veel lichter!

Probeer je het ook eens?
Zoek waar jij in jouw lichaam je spanning uit, spreek jezelf toe, en ontspan… Laat los…

Je kunt ook af en toe (eventueel liggend) je hele lichaam toespreken om te ontspannen, deeltje per deeltje, van kop tot teen, je kunt zelfs je organen toespreken als je wil!
(Zoals in het boek Eat, pray, love: lach met je lever!)

(En als dat je niet voldoende ontspant, kun je altijd nog een afspraak maken voor een energetische ontspanningsmassage bij Relax Body Mind!😇😁)