Woestijn-visualisatie

Sandra Rogiers Relax Body Mind Leave a Comment

Heb je even tijd voor een visualisatie?

Zoek een rustig plekje op en zet een timertje op het aantal minuten dat jij zelf aangenaam vindt, of dat nu twee is of twintig.

Doe je ogen dicht. Adem enkele keren diep in en uit.

Stel je voor dat je in een woestijn zit. Een geruststellende veilige versie: filter hitte en dorst er maar uit, en je weet de weg terug uit de woestijn. Het gaat om dat beeld van openheid, dat gevoel van vrijheid en ruimte.

Stel je voor dat je in de verte staart, naar de horizon, naar die lijn waar lucht en zand elkaar aanraken. Neem dat gevoel van vrijheid en ruimte in je op. Maak je hoofd leeg, er is enkel jij en die openheid.

Als er gedachten naar boven komen: merk ze op en laat ze dan voorbijwaaien zoals tumbleweeds in films.

Jij en die vrijheid.

Jij en die ruimte voor jezelf.

Neem het helemaal in je op. Voel je vervuld van dat beeld.

Als na een tijdje je timertje afgaat, wiebel dan eerst met je vingers en tenen.
Rek en strek je helemaal uit.
Adem enkele keren diep in en uit, word je bewust van je omgeving, en open je ogen.

Als het je plots te druk wordt vandaag, kun je in gedachten even terugkeren naar dat beeld om tot rust te komen, om terug die gevoelens te ervaren…

Ik wens je een fijne dag toe!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.